Limitovaná edice kávy pomáhá veteránům. Kupují ji ve prospěch českých i ti američtí.
„Příště do toho jdeme znovu a nemusí to být jen k příležitosti Dne válečných veteránů.“ Tak touto větou minulý rok ukončil rozhovor David Svinka, který společně se svým kamarádem založili před rokem a půl firmu O.H.K. – Opravdu hustý kafe. Jako správní chlapi svému slovu dostáli, a tak nyní spatřila světlo světa již druhá, limitovaná edice Kávy pro válečné veterány – KVV. Touto speciální kávou nevzdávají jen hold válečným veteránům, ale zároveň i letos věnují část zisku (50%) z prodeje této kávy Spolku VLČÍ MÁKY, který pomáhá nejen novodobým válečným veteránům. Kávu O.H.K. si už objednalo i americké letectvo.
Obrátili jsme se tedy opět na Davida Svinku, aby nám řekl, jaké jsou novinky v O.H.K., a podělil se o nově nabité zkušenosti z podnikání.
Davide, novinkou jsou kromě stálé nabídky kávy také tzv. měsíční kávy. Měsíční kávou tohoto měsíce je KVV – Káva pro válečné veterány. Můžete nám o ní něco bližšího říct?
Ano, je to tak. Kromě naší stálé nabídky kávy má každý měsíc v roce také svojí měsíční kávu. Do tohoto konceptu jsme se pustili proto, že máme plnou hlavu nápadů na různá balení, která mají buď jen pobavit, nebo i přinést hlubší význam, jako teď KVV – Káva pro válečné veterány. Snažíme se i o jiné kombinace směsí, případně půjdeme i do nových druhů jako např. teď u VNC kávy - Vánoční kafe, ve které je nově arabika z Indonésie. Cílem je udržet živost naší značky, abychom nezůstali stát na místě, máme totiž rádi, když se něco stále děje.
KVV káva, tedy káva k příležitosti Dne válečných veteránů 11. listopadu, se zrodila již v roce 2020, kdy jsme rovněž navázali spolupráci se Spolkem VLČÍ MÁKY, který nám k našemu záměru sedí nejvíce a dnes už víme, že jsme udělali moc dobře. Spolupráci si oboustranně nemůžeme vynachválit. Navzájem jsme se podporovali na webu a na sociálních sítích, a to s jediným cílem, udělat něco pro naše veterány. Nakonec se to povedlo a vybrala se suma, která může být pro někoho možná nízká, ale pro naše veterány je každá částka dost vysoká na to, aby pomohla. Letos jsme se rozhodli přispět částkou se symbolickými jedničkami, a sice 111 Kč pro veterány z každého prodaného balení KVV. Celé nás to neskutečně bavilo. Baví nás vymýšlet fotografie k propagaci, říkat o smyslu kávy lidem a přesvědčovat je, že tento měsíc mají koupit KVV, i když by si raději vybrali jinou kávu.
Náplň kávy je totožná jako v PČR kávě, jedná se tedy o arabiku z Guatemaly. Tato káva byla vůbec první, kterou jsme nabízeli, a s klidnou duší mohu říct, že je doslova vymazlená. Takže byla jasnou volbou pro všechny, kteří veteránům chtějí přispět. Etiketu jsme si stejně jako v roce 2020 i letos nechali schválit Spolkem Vlčí máky. Kávu jsme uvedli do prodeje již na konci října a možnost ji zakoupit trvá až do konce listopadu. Následně vše spočítáme a velice rádi pošleme utrženou částku z prodeje KVV na transparentní účet Spolku VLČÍ MÁKY.
Co nám udělalo obrovskou radost, byla akce Spolku VLČÍ MÁKY v Knihovně Martina Marcina, kde byla i možnost naši KVV kávu jednak ochutnat, ale také zakoupit. Tedy doufáme, že zopakujeme minimálně loňský výsledek, a už nyní se těšíme na listopad 2022.
Kdo patří mezi Vaše zákazníky? Máte i zahraniční klientelu?
Naši zákazníci jsou, jak jsme si na začátku vysnili, především příslušníci IZS, tedy skupina, na kterou přímo cílíme. Z toho největší podíl mají rozhodně policisté napříč všemi možnými zaměřeními a odděleními. Komunikace s nimi je prostě úžasná. Dokonce i manažeři na vyšších pozicích jsou naší činnosti naklonění, i když zde je stále spousta prostoru ke zlepšení.
Další obrovská skupina našich zákazníků je z řad AČR. Máme zákazníky od paragánů až k pyrotechnikům. Jsme jim vděční za spoustu spolupráce, poznatků a hodnocení.
A co nám dělá velkou radost, je, že zákazníky máme i tzv. z civilu, jde o lidi, kteří jsou fanoušky nějaké ozbrojené složky nebo se jim prostě jen líbí náš projekt. Pak jsou zde i tací, kteří si naši kávu vychutnávají prostě jen kvůli chuti, a to bez ohledu na košili, ve které je káva nabízena.
Zahraniční klientelu máme též a dokonce pravidelnou. Je to něco, o čem se nám ani nesnilo. Ale stalo se a my máme to štěstí zasílat kávu do Spojených států amerických na policejní oddělení, americkému letectvu nebo například do Polska. Postupně se začínají objevovat i dlouhodobé objednávky pro jednotlivé základny. Jsme sponzorem norského střeleckého týmu Protac (ochrana VIP osob), kteří naši kávu také šíří dál.
K našemu překvapení je zájem poměrně vysoký a naprosto překvapující je zájem zahraničních zákazníků o komunikaci. Poznali jsme tak spoustu skvělých lidí. Zde si ještě dovolím zmínit, že část klientů je naprosto samostatnou jednotkou, a to jsou zákazníci obchodu Harrant v Praze. Tato prodejna s e-shopem patří osobě, která si prošla armádou a v současné době nabízí ve svém podniku německou značku zbraní, americkou značku oblečení a všemožného vybavení pro velký kluky. S prodejnou Harrant spolupracujeme a jedná se v současné době o jediný kamenný obchod, kde jsou k zakoupení vybrané druhy naší kávy.
Kromě kávy se nabídka O.H.K. rozšířila i o jiné zboží? Co vše zákazníkům nyní nabízíte?
Když mají lidé něco rádi, chtějí to ostatním ukázat, a z toho důvodu máme v nabídce kšiltovky s naším logem. Jsou kompletně vyrobené v Liberci a navíc je to kvalitní ruční práce. A my ručně vyráběné věci z ČR doslova milujeme. Dále nabízíme patch (nášivku se suchyým zipem na zadní straně) s naším logem, který je na reflexním podkladu, díky čemuž je to také velmi praktický doplněk. I tento produkt je vyrobený v ČR osobou, která si v ozbrojených složkách již něco odsloužila.
A když káva, tak hrnek... U hrnků, ač se to nezdá, to byla skutečně fuška. Najít někoho, kdo udělá dobře svoji práci, bylo až neuvěřitelně těžké, ale povedlo se. Nejdříve jsme vytvořili kolekci porcelánových hrnků s motivem našeho loga (verze O.H.K. Česká republika), která byla pilotním projektem, abychom si ověřili, jak zákazníci budou reagovat na tento druh zboží. Hrnky měly úspěch a my jsme se pustili do hrnků ve velkém, kdy je hrnek z nerezového dvouplášťového materiálu a je na něm logo O.H.K. s motivem revolveru. Ten je skvělý i na cesty a dost toho vydrží. K němu jsme pořídili bráchu ze stejného materiálu, ale s černým povrchem, do kterého jsme logo nechali laserově vypálit. Oba typy hrnků jsou ve stálé nabídce.
Covid-19 a vládní opatření a nařízení se dotkly nás všech. Jak zasáhly Vás a Vaši firmu?
Naši činnost jsme zahájili v polovině roku 2020, tedy v době, kdy jela všechna tato opatření, možná i přísnější než nyní, naplno. My tedy vlastně neznáme stav trhu za "normálních" okolností. Tudíž si dovolím říct, že všechny tyto události se naší činnosti nijak nedotkly a doufáme, že tak to i zůstane. Naší výhodou je rozhodně to, že vedle O.H.K. máme každý své zaměstnání, a tak nejsme tolik závislí na prodejích, což je v jistém slova smyslu osvobozující. Ale v každém případě to děláme moc rádi a nechystáme se s tím přestat, strašně nás to baví a těší.
Vyrábíte také kávu na zakázku. Jaká jsou nejčastější a nejzajímavější přání zákazníků na takovou kávu?
Ano, káva na zakázku vznikla vlastně na popud zákazníků. Žádosti na vlastní balení se začaly množit, až jsme spustili projekt, ve kterém si každý může doslova nakonfigurovat vše, co ho napadne. Ve skutečnosti to probíhá tak, že lidé nám sdělí své nápady a podmínky, které má balení splnit. My pak na základě toho vytvoříme balení, které odpovídá požadavkům zákazníka a zároveň je v "našem stylu". Zákazník má jistotu, že tuto kávu nemůže nikdo jiný koupit a je to opravdu jen jeho originál.
Nejčastěji se jedná o balení pro jednotlivá oddělení různých složek např. u Policie ČR nebo městské policie. Ale zakázky šly už i k tzv. civilovi. Podmínka bývá společná a to, že balení musí být jedinečné a musí z něho "vyzařovat" jeho podstata. Každý zákazník chce mít svoji extra kávu a chce mít něco, co prostě nikdo jiný mít nemůže. A my jim toto umožňujeme.
Nejzajímavější zakázkovou kávou byla rozhodně káva pro Československou obec legionářskou, konkrétně jejich projekt péče o válečné veterány, který vede Ing. Viktor Šinkovec. Spolupráce s ním byla skvělá a doufáme, že na ni brzy zase navážeme.
Další ze zajímavých zakázkových káv byla svatební káva pro sestru jednoho našeho zákazníka, který slouží u AČR, ale v době svatby své sestry musel odjet na misi do Pobaltí a nás požádal, abychom se mu postarali o dárek pro novomanžele, kteří tak dostali speciální armádní kávu.
Chystáte pro své zákazníky další novinky?
Těch novinek je celkem dost a rád bych vám je tu všechny ihned sdělil, ale musíme si nechat nějaké to překvapení. Rozhodně se zákazníci mohou těšit i v roce 2022 na pokračování Měsíční kávy. Rozšíříme nabídku hrnků a ladíme vlastní mlýnky na kávu. Můžu uvést, že se rozšíří nabídka nášivek i čepic. Největším lákadlem ale stále zůstává samotná káva, ke které budeme přidávat nové druhy, kdy vzniknou nové chutě a také nové směsi. Ty největší pecky si ale musíme zatím nechat pro sebe. Mohu prozradit, že do budoucna koketujeme s jinou formou kávy, než je zrnková, a i s jinou surovinou, než je kávové zrno.