O nás: Na bezpečnosti nám záležíO nás: Na bezpečnosti nám záleží Podporujeme naše válečné veterányPodporujeme naše válečné veterány Výzva 2015: Drony – dobrý sluha, ale zlý pán!Výzva 2015: Drony – dobrý sluha, ale zlý pán!

Armádní youtubeři vysvětlují nákup BVP. Míjí ale podstatu problému.

 11. 06. 2019      0 komentářů

Že bude největší vojenská zakázka dekády podrobena veřejné diskusi a drobnohledu médií, se dalo čekat. Největší vášně budí změny v zadání. Přechod od požadavku na bezosádkovou věž k osádkové se nezdá zcela zdůvodněn, k čemuž video představitelů AČR nepřispívá. Generál Opata a další v něm apelují, že nové obrněnce potřebujeme. Copak ale právě tohle někdo zpochybňoval?

Do videa se jako první opřely Lidovky.cz, které pod titulkem „VIDEO: ‚Jsem generál Opata a mám pro vás velice důležité sdělení!‘ Armáda kvůli supertendru změnila styl komunikace“ obsah představuje a následně slovy odborníka na marketingovou komunikaci podrobuje ostré kritice: „Ten text je nepochopitelný, nikoho nepřesvědčí ani to nevysvětlí…“

Pod to se nelze než podepsat. O tom tendru se intenzivně mluví a píše druhým rokem. Za celou tu dobu se neobjevil snad ani náznak nějaké anti-kampaně ve stylu „Armáda zbytečně utrácí“, „Armáda by měla dalších třicet let jezdit v BVP-2“. Veřejnost dnes ozbrojeným silám fandí a přeje víc než kdy dříve.

Co se týče zainteresované veřejnosti, tzv. military komunity, ta modernizaci techniky fandí o to více, že zná parametry té současné. Právě od ní zaznívají kritické hlasy, ale vůbec ne kvůli náhradě zastaralých a zanedbaných BVP-2. Fanoušci AČR chtějí pro vojáky to nejlepší, zejména pak bezpečnost a udržitelnost.

Logicky se značná část vojenských srdcařů přiklání k nejmodernějším německým BVP PUMA. A protože vývoj poctivě sledují již od příprav tendru, neuniklo jim, že v prvotním zadání poptávala armáda bezosádkové věže. Tento fakt žádné bouřlivé debaty nebudil, vše se změnilo až v momentě, kdy letos na jaře došlo k obratu o 180 stupňů.

Obsah, způsob a načasování finální specifikace bohužel působí účelově. Jako by parametry měly vyřadit dva ze čtyř potenciálních dodavatelů. Právě o tom se už dva měsíce vydatně debatuje na speciálních fórech jako facebooková skupina Vše o ozbrojených silách. Objasněno to nebylo a „přelomové“ video armádních youtuberů na tom nic nemění. K této otázce se vůbec nevyjadřuje.

A co se týče zpracování videa, je to takové… Nic proti způsobu přímého oslovení diváka, sic poněkud krkolomnému. Kdyby byl takový obsah komunikován před rokem, trefil by se. Jenže teď, v červnu 2019, se na obrazovce objeví text „NALÉHAVÉ!“, až by se jeden lekl, že začíná mobilizace. Dozvídáme se přitom, co už dávno víme. Z tohoto hlediska se video vskutku nepovedlo a lze předpokládat, že zapůsobí spíše jako přilévání vody do vařícího oleje.

video bvp ačr generál opata

Komentáře

Článek nemá žádný komentář. Buďte první!

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací